לכידה

הציון בתעודת הבגרות:
הציון הנרשם לתלמיד בתעודת הבגרות הוא הממוצע בין הציון הבית-ספרי (ציון שנתי), הניתן על ידי המורה לפני מועד הבחינה (30%) , לבין הציון בחינת הבגרות עצמה הנבדקת במשרד החינוך(70%).
הציון הבית-ספרי משקף את עבודת התלמיד במשך השנה או השנתיים שקדמו לבחינה עצמה. מטרת הציון הבית-ספרי להעלות את המוטיבציה ללימודים ולשמר אותה לאורך זמן. במקרים בהם התלמיד אינו מתפקד, כלומר אינו מכין שיעורים או נוכח בשיעורים באופן סדיר, ישקף הציון הבית-ספרי גם את אי-שקדנותו.

חישוב ממוצע הבגרות:
תלמידים רבים בוחרים את מסלולי הלימוד לפי השיקול של העלאת ממוצע הבגרות ועמו שיפור הסיכוי להתקבל לפקולטות יוקרתיות במוסדות להשכלה גבוהה. על תנאי הקבלה וחישוב הממוצע, ניתן לקרוא בכל ידיעון של אוניברסיטה/טכניון/מכללה. כדאי לקחת בחשבון, כי לחלק מהמקצועות ניתן "בונוס" לציון הבגרות, וכך עולה הציון הממוצע. כמו כן, לכל תלמיד מחשבים "ממוצע מיטבי" ובו לעתים משמיטים מהממוצע מקצוע בחירה מסוים, אם אינו תורם או אף מוריד את הממוצע, גם אם נלמד בהיקף 5 יח"ל.

"בונוס" ניתן בעת חישוב הממוצע למקצוע הנלמד בהיקף 4/5 יח"ל בציון סופי 65 ומעלה. כל המקצועות הנלמדים בביה"ס בהיקף 5 יח"ל מזכים בבונוס. אולם, לעתים מחליטות פקולטות מסוימות להחמיר במסלולי לימוד מסוימים ולתת משקל שונה למקצועות ספציפיים.

ל י ד י ע ת כ ם !  במקרים רבים אנו מתגברים ומוסיפים שעות לימוד במקצועות מסוימים בכיתות מסוימות, במטרה להרחיב את שעות התרגול ולשפר את הסיכוי להצליח בבגרות. כיום, רוב המקצועות הינם מודולרים ולכן אנו נוהגים להגיש את התלמידים לבחינות ב"מנות קטנות". לדוגמא: בסוף כיתה י' ניגשים התלמידים לחלק מבחינות הבגרות בלשון והיסטוריה. בסוף כיתה יא' ניגשים כל התלמידים לחלק מבחינות הבגרות במתמטיקה (השאלון הראשון בכל רמה).

זהו אחד האמצעים המסייעים לנו לשפר הישגי התלמידים שכן, היקף החומר לפני הבחינה מצומצם יותר, משך הבחינה קצר יותר והתלמיד מתרגל להתכונן ולארגן חומר לבגרות כבר מאמצע כיתה י'.